Intressanta blogginlägg

Det är roligt att se hur bloggande växer fram bland våra temagrupper. Intressanta frågor och erfarenheter lyfts fram.
Se t.ex bloggarna
Rörlig bild, IKT i ung kommunikation, Film och medier och Modern teknik.

Fler och fler lärare börjar också blogga om sina erfarenheter. I Skolvärlden har man tagit upp detta. Se "Blogg - den ultimata demokratin" och "Mera skolbloggar".

Citerat från tidningen:
"'Sedan jag började läsa andra lärares bloggar har jag vidgat mina pedagogiska horisonter väsentligt!' skriver till exempel Sandra Wissting , lärare på Myrsjöskolani Nacka. Hon tipsar om pedagogbloggar.se - en samlingsplats för lärarbloggar på uppgång."

Kommentarer
Postat av: Sandra Wissting

Hej Lennart!

Tack för responsen! Har med intresse läst på ungkommunikation.se. Det är som sagt ett mycket viktigt område som många lärare helt missar. Bra att ni tar upp det i utbildningen. Såg att du noterat mitt bloggtips till Skolvärlden också. Kul!

Hälsn. Sandra Wissting


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback