God Jul och ett Gott Nytt År

Jag vill önska alla medarbetare och intresserade en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. I år från ett kyligt men vackert vinterlandskap här i Växjö. Vi blickar nu fram emot den avslutande delen i projektet efter ett år av stor variation i arbetet.

Lärarutbildningen med utbildningsledning och lärare har varit hårt ansatta av Högskoleverkets examensprövning. Här har vi i projektet inte nått lika långt som vi hoppats i implementeringsarbetet. När vi nu fått examenstillstånd på tre av de fyra examensrätter vi sökt (beslut om ämneslärarexamen kommer den 18 januari), går utvecklingsarbetet in i en ny fas där programråd får ett tydligt ansvar. Här bör projektets erfarenheter vara en viktig resurs. Specifika nationella mål för digital kompetens saknas i styrdokumenten för lärarutbildningen vilket gör att lokala beslut krävs för att det ska bli ett centralt innehåll för studenterna. En viktig del blir då forskningsanknytningen. Därför känns det bra att vi under året ytterligare fördjupat samarbetet med forskare från framförallt datavetenskap, matematik, pedagogik och engelska.

Samtidigt fortsätter spännande utvecklingsarbete i kommunerna.  Ser man på de nyligen antagna kursplanerna för grundskolan finns konkreta krav på innehållskopplingar till den digitala utvecklingen. Det är alltså viktigt för de flesta ämnen att på olika sätt integrera ett ämnesinnehåll med teknik både i form av utrustning och resurser på nätet. För förskolor och gymnasieskolorna blir utmaningen lika viktig men självklart på lite olika sätt. I projektet försöker vi utveckla samarbetsmodeller för att kunna vara ett stöd i utvecklingsarbetet på olika nivåer.

På den slutkonferens som är planerad till den 15-16 juni hoppas vi kunna presentera en del av dessa erfarenheter. Men nu tar vi en välförtjänt paus och ägnar oss åt julens trevligheter. Väl mött igen på det nya året.



Kommentarer
Postat av: Anonym



Jag ber om ursäkt i förhand för att jag frågar dig detta om du inte gillar detta men endå är jag dum nog och frågar för jag skulle verkligen behöva din hjälp!



Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att göra mig en tjänst, en stor sådan och som tack mot det så får DU EN BILDLÄNK. har förklarat snabbt och enkelt hur man gör här:
http://robinhoods.se/2011/may/rosta-fa-en-bildlank.html#comment

Stora kramar och tackar i förhand! - kort och gott ska du rösta på min spelningslista.

2011-05-19 @ 20:58:15
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback