Second Life engagerar

Hej! Idag är det inte Lennart som skriver i bloggen utan Ung Kommunikations nya informatör. Jag heter Carina Sörgårn och arbetar alltså med informationsfrågor i projektet. Jag har arbetat på Informationsenheten vid Växjö universitet i snart tio år, och jag är utlånad på 50 procent till Ung Kommunikation. Tveka inte att kontakta mig om ni har några tankar och idéer om hur man bäst kan sprida information om projektet!

Att Second Life är något som engagerar folk är tydligt. I Expressen kunde man för några dagar sedan läsa en artikel om att Svenska institutet satsar pengar på att bygga upp en ambassad i Second Life. Det är intressant att läsa alla kommentarer till artikeln, meningarna om Second Life går verkligen isär. En av Ung Kommunikations nya temagrupper handlar om just Second Life. Det är Nätverket SIP, i samarbete med lärarstudenter vid Växjö universitet, som startar temagruppen "Second Life är ung kommunikation". Mer information om de nya temagrupperna kommer snart.

/ Carina Sörgårn

Kommentarer
Postat av: Simon

Om ni är fler som skriver får ni gärna signera era inlägg...

2007-04-25 @ 10:17:06
Postat av: Carina Sörgårn

Eftersom det alltid tidigare varit Lennart som skrivit har han inte signerat sina inlägg. Men nu har jag signerat mitt i alla fall!

2007-04-25 @ 14:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback